Från gravid 17 åring till 33 år & 10 barnsmamma

Alla inlägg under augusti 2010

Av Camilla - 24 augusti 2010 20:10

Andra dagen som barnen går till skolan..

Dom är väldigt glada att träffa alla kompisar igen..  


Annars gar dagen varit seg,det har regnat o blåst exakt hela dagen..såå tråkigt ..

har tvättat lite mer vinterkläder..men inser att jag aldrig kommer att hinna tvätta av allt..så jag tar endast alla finaste o tvättar först o tar dom andra om jag hinner...

man ska ju hinna tvätta dom övriga kläderna som används under dagarna oxå o det är ju endel   ..


har haft en vän på besök nu på kvällen med sin bebis ..så vi drack lite kaffe..det var trevligt   ..

nu håller vi på att lägga mikaela och erika som vägrar att sova,det är bara bus..


Vi försökte ta ett familjekort i söndags o det är ju inte det enklaste med alla..antingen är det någon som tittar bort eller ska ha händer i ansiktet eller så är man inte nöjd med sig själv *fniss*

men så här vart det bästa vi kunde komma med..



nu ska jag se om dom små kan sova..

sen är det dom storas tur..

då blir det lite lugn o ro   

  

Av Camilla - 23 augusti 2010 08:43

Idag börjar barnen i skolan..

dom var såå glada och det var inga problem för dom att gå upp..

värre för mig..urrkk vad trött jag e..

hade gärna sovit nån timme till   

man har blivit bortskämd under sommarlovet med att få sova till 9:30-10:30

då barnen sover väldigt bra .


nu är det dags o städa upp lite o tvätta..sen får vi se om vi går ut lite..det är bara 7-8 grader ute o regnigt så det blir nog en inne dag..om det inte hinner ändras....





Av Camilla - 21 augusti 2010 16:25

på golvet i köket....  


    

Av Camilla - 21 augusti 2010 15:00

idag är en regnig o blåsig dag..känns som höst..

bladen på vissa träs är redan gula..ska ta en bild på det..


har tvätta o tvättat sen plockat o städat  hela dagen..

roobban har jobbat o kom hem tidigare..han är hängig fortfarande..



ikväll ska vi äta kräftor..massor av dom..  

familjens egna kräftskiva..


ska bli sååå gott..

jag älskar kräftor..

kan äta hur mycket som helst...


får se om erika o mikaela gillar dom..

köpte kräft skärtar till dom så dom slipper skala..



nu ska jag hänga upp 3:e maskinen för idag..sen får det inte plats mer..

overaller får jag hänga i pannrummet så dom torkar snabbare..

måste ju hinna tvätta alla innan nästa helg då marknaden är..


hej då så länge



Av Camilla - 18 augusti 2010 19:45

vi har under en tid nu märkt att hans ena ben,bara vänster ben blir lila/rött o sen kommer det som beiga fläckar på..

jätteskumt är det o det händet lite då o då men sen går det över efter en stund som inget hänt..

försökte få en bild på det med det visar inte hur lila det är..


  



Av Camilla - 18 augusti 2010 13:09

nu kanske ni förstår hur mycket det är..o endå har jag inte tagit allt än..  

får ta lite i taget medans barnen är på humör..


  

Av Camilla - 17 augusti 2010 11:38

särna ska ha barnpryls marknad igen o då ska jag passa på att rensa o sälja alla vintekläder som inte passar nått barn..


jag har ju samlat på mig under åren o fått en hel del..

så först ska jag rensa ut det gamla o fläckiga , sen tvätta allt annat o sälja..


det vart lite grann..


  

Av Camilla - 17 augusti 2010 11:23

igår var det soligt i fint ute men lite kyliga vindar..

jag gick ut en sväng på gården med dom små så dom fick leka av sig..

gunga och leka i sandlådan..


Erika älskar att leka i sandlålan och Mikaela älskar att åka på trehjulingen..

tyvär har hennes gått sönder då dom stora har cyklat på den men hon har börjat cykla på en av dom andra nu så det går bra..



  

 


   


sen kom Ebba och 2 av hennes kompisar..



Erika ville så gärna sitta i vagnen med Robin ..o det fick hon..


        

Tid

Presentation


Här skriver jag om oss.

Camilla 34år,
Robban 42år.

Våra 10 barn.

Cecilia 16år,
Mathias 13år,
Ebba 12år,
Cilinne 6 år,
Erika 7år,
Mikaela 6år,
Robin 5år,
Sophie 4år
Rasmus 2,5år
Sandra 1,5år

Translate

Gästbok/Guestbook

Kategorier

Våra länkar

Följ oss via bloglovin

bloglovin

Videoklipp

Shabby chic inredning..

Kontakta oss

camilla_em@telia.com

Blogglovin

Blopp.no

Blopp.no

Arkiv

kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Våra besökare från alla länder...

free counters

Länk märken

Blogg Topplista Bloggparaden Personligt Bes\'f6kstoppen} Webbkatalogen
Personligt Personligt
toppblogg.se Fotobloggar Bloggar av mammor och gravida http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15.jpg blogglista.se

Skapa flashcards