Från gravid 17 åring till 33 år & 10 barnsmamma

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Frånvarande vecka...

Av Camilla - 4 oktober 2010 11:52

Denna vecka har det inte blivit så mycket skrivande,barnen har varit sjuka + Robban så det har varit både gnälligt o mycket så jag har mest bara fixat här hemma..


Lite har jag ju hunnit gjort..

I måndags var jag och grannen Jeanette o stor handlade i mora..sååå kul att komma iväg..bara vi 2 o inga barn som hänger på en hela tiden..

gå i affärer utan stress..härligt..  

ja 1 gång i månade får man unna sig det..haha


vi ska försöka fortsätta att åka dit ner varje månad o handla mat för det skillde väldigt i pris mot här..

bara välling kartongen jag köper med typ mild välling skillde nästan 30 kr per kartong..

så det var värt resan bara för barnens saker..

så det vart väling för alla 3 barn + blöjor för alla 3 och våtservetter.

sen en massa mat som man fick stå packa in i frysen sen..

Alltid lika kul att se en fylld frys,even om det bara dröjer några dagar innan den blir tommare ..

nu handlade jag inte riktigt för en månad  då jag glömde skriva ett matschema,så jag handlade bara efter vad jag kände då..


denna månad ska jag ha skrivit en hel månads matsedel o sen handla efter den,o bara ta alla färsk varor här..

o det tjänar vi flera tusen på..


Då är det värt att åka hela 12,5 mil enkelresa för att handla mat   


Åkte vid 9 och kom hem vid 21 ..

inte illa..


sen har veckan bara rullat på grinigt ,snorigt ,hostigt ,,jaa det vanliga nu på hösten..


Nu är alla friska så nu har man lite tid att skriva här igen..

  

 
 
Jennie

Jennie

4 oktober 2010 22:33

Haha, tycker också det är skönt att se frysen fullproppad. Man känner sig så rik på något vis ;D

http://www.lagomskadetvara.blogspot.com

 
Linda

Linda

7 oktober 2010 15:06

Roligt att höra att det är fler än vi som åker flera mil för att storhandla, vi har "bara" 4 barn men åker 10 mil (till Östersund) för att storhandla och tjänar massor på det. Vi brukar försöka åka 2 gånger i månaden och tycker det fungerar jättebra
Ha det gott!

http://www.uppochnervandahuset.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 7 juli 2017 13:11

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0138734123"

Av Camilla - 4 mars 2015 18:00


  Eftersom min andra blogg ligger nere så skriver jag här :-D När det är tyst så är det bus på gång och mycket riktigt så var det så. Rasmus hade sminkat sig .. Fint va ☺️ ...

Av Camilla - 16 september 2011 09:58

Nu är det http://minstorafamilj.se   som ggäller..     Hoppas att ni föjler med dit. Bloglovin ändras snart över dit..     Mvh Camilla ...

Av Camilla - 13 september 2011 20:15

Idag var det den andra dagen på inskolningen. Det gick jättebra och han lekte oo var precis som han hade gått där länge..   Det blir ju annat på torsdag då man ska lämna han utan att vara där,man provar ju inte att lämna han en stund under insk...

Av Camilla - 13 september 2011 19:43

Igår började Robin sin inskolning på dagis. Det är den nya inskolningsformen som är på 3 hela dagar . Föräldrarna inskolar sina barn själva i 3 dagar sen går det över på fröknarna.   Robin trivs jättebra där o tycker det är kul. Han springe...

Tid

Presentation


Här skriver jag om oss.

Camilla 34år,
Robban 42år.

Våra 10 barn.

Cecilia 16år,
Mathias 13år,
Ebba 12år,
Cilinne 6 år,
Erika 7år,
Mikaela 6år,
Robin 5år,
Sophie 4år
Rasmus 2,5år
Sandra 1,5år

Translate

Gästbok/Guestbook

Kategorier

Våra länkar

Följ oss via bloglovin

bloglovin

Videoklipp

Shabby chic inredning..

Kontakta oss

camilla_em@telia.com

Blogglovin

Blopp.no

Blopp.no

Arkiv

kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Våra besökare från alla länder...

free counters

Länk märken

Blogg Topplista Bloggparaden Personligt Bes\'f6kstoppen} Webbkatalogen
Personligt Personligt
toppblogg.se Fotobloggar Bloggar av mammor och gravida http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15.jpg blogglista.se

Skapa flashcards