Från gravid 17 åring till 33 år & 10 barnsmamma

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Blogglista med utmaning till fem bloggerskor

Av Camilla - 21 juni 2011 21:52

1 – Hur länge har du bloggat?
- Sedan april 2010


2 – Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

-Tyckte inte det var något för mig..


3 – Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
-Jag började läsa bloggar efter att jag såg på familjen annorlunda förra året,då hittade jag  Mirkas och Carolas bloggar.


4 – Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
- Haha ,ja man visste ju inte hur man skulle skriva,men man lärde sig med tiden,även fast man stavar en hel del fel fortfarande   


5 – Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
- Ca. 15-20 st.


6 – Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
- nästan 100% är dagboksbloggar,jag gillar mest sånna.


7 – Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
- Den som är mest olik mig är nog http://sassy.spotlife.se/ ,

men gillar hennes blogg.  


8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
- http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/


9 – Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
- De tycker att det är roligt att läsa min blogg :-)


10 – Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
- Ja, det intrycket har jag fått av de :-)


11 – Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
- Jag har en fungerande gräns.


12 – Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
- Ekonomi, sexliv och bråk! Det är saker som är totalt oväsentligt för andra att veta om.


13 – I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
- Jag tycker det är en rolig grej,ett litet intresse.


14 – Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
- Nej inte helt och hållet.


15 – Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
- Nej men skulle vilja träffa ganska många av dom.  


16 – Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
- Ja, dom unga tjejer som inte tänker sig för o visar upp hela sig själv o sitt privatliv.


17 – Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar
- Jo då, ett par gånger.


18 – Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
- Neeej, det har jag inte.,skulle aldrig falla mig in,tar det hellre med personen i fråga om jag inte gillar nått.….


19 – Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
- Nackdelen är att vissa läsare kan dölja sig bakom anonymiteten och skriva vilket skit som helst till en…


20 – Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
- Absolut :-)


21 – Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.


-Camilla    http://trollens.blogg.se/

-Anna      http://www.trollistrollmorsan.blogspot.com/

-Smulan    http://www.smulan-bornundersaturn.blogspot.com/

-Kimsan    http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

-Satu      http://mybabydolls.blogg.se/


 22. – Finns det någon som inte bloggar var blogg du skulle vilja läsa?
- Ja,  tex Jessan min svägerska   ,sen finns det många fler..

 

 
 
Me and My Baby Dolls

Me and My Baby Dolls

21 juni 2011 22:48

Oj, tack så mycket för utmaningen! Ska göra den imorgon! :)
Varför bytte du blogg?

Kramar

http://www.mybabydolls.blogg.se

Camilla

21 juni 2011 23:23

Hej hej


Ska bli kul att läsa..ler..

Fattade inte så mycket med blogg.se haha,så jag tog tillbakaden här..

mvh Camilla

 
TrollMorsan, Mamma Till 8 Troll

TrollMorsan, Mamma Till 8 Troll

21 juni 2011 22:59

Bra skrivet! Utmaningen antas och postas inom kort!

Kram

http://trollistrollmorsan.blogspot.com

Camilla

21 juni 2011 23:22

Hej.
Tack..
Ser fram emot att läsa den..

Mvh Camilla

 
Ingen bild

Rebecca

22 juni 2011 11:35

Hej, Rebecca heter jag och jobbar med en ny säsong av "Familjen annorlunda" på TV-produktionsbolaget Meter. Vi ska ny göra en säsong fyra och söker efter nya härliga familjer. Något som kanske kan intressera er? Kontakta mig för mer info på rebecca@meter.tv
Mvh
Rebecca

Camilla

22 juni 2011 13:14

Hejsan
Vad roligt att det blir en säsong till.

Ska tänka på saken så hör vi kanske av oss.
Mvh Camilla

 
Smulan

Smulan

22 juni 2011 11:55

Vad roligt! Den ska jag göra :o) Tack så mycket! Kram

http://smulan-bornundersaturn.blogspot.com

Camilla

22 juni 2011 13:13

Hej hej..
Gör det,ska bli kul att läsa sen.ler
Mvh Camilla

 
Malin

Malin

22 juni 2011 14:09

Hejsan!

Ville bara säga att din blogg är verkligen jättefin, går den att följa via bloglovin? Isåfall ska jag lätt göra det! :)

Kram Malin

http://nightmarecandyy.blogg.se

Camilla

22 juni 2011 14:23

Hejsan.
Tack så mycket.
Du kommer snart att kunna följa bloggen på bloglovin,den ska bara flyttas hit från min gamla blogg..

Ha en jättebra dag

Mvh Camilla

 
Linda

Linda

22 juni 2011 15:36

va gulligt :D Grattis till alla dina 8 barn :D kram

http://honkallaslinda.blogg.se

Camilla

22 juni 2011 18:40

Hej hej
Tack så mycket..

Mvh Camilla

 
Kimsan

Kimsan

23 juni 2011 15:56

oj vilken tur att jag kikade in! Hur gör jag, svarar jag bara på frågorna och publicerar den på min blogg?
Mvh Kimsan

http://mammanochtrollungarna.blogg.se

Camilla

23 juni 2011 19:52

Hej hej

Du kan kopiera det jag skrev o byta ut svaren till dina :-D

Så gjorde jag..hehe..

Hoppas att allt är bra med er..

Mvh Camilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 7 juli 2017 13:11

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0138734123"

Av Camilla - 4 mars 2015 18:00


  Eftersom min andra blogg ligger nere så skriver jag här :-D När det är tyst så är det bus på gång och mycket riktigt så var det så. Rasmus hade sminkat sig .. Fint va ☺️ ...

Av Camilla - 16 september 2011 09:58

Nu är det http://minstorafamilj.se   som ggäller..     Hoppas att ni föjler med dit. Bloglovin ändras snart över dit..     Mvh Camilla ...

Av Camilla - 13 september 2011 20:15

Idag var det den andra dagen på inskolningen. Det gick jättebra och han lekte oo var precis som han hade gått där länge..   Det blir ju annat på torsdag då man ska lämna han utan att vara där,man provar ju inte att lämna han en stund under insk...

Av Camilla - 13 september 2011 19:43

Igår började Robin sin inskolning på dagis. Det är den nya inskolningsformen som är på 3 hela dagar . Föräldrarna inskolar sina barn själva i 3 dagar sen går det över på fröknarna.   Robin trivs jättebra där o tycker det är kul. Han springe...

Tid

Presentation


Här skriver jag om oss.

Camilla 34år,
Robban 42år.

Våra 10 barn.

Cecilia 16år,
Mathias 13år,
Ebba 12år,
Cilinne 6 år,
Erika 7år,
Mikaela 6år,
Robin 5år,
Sophie 4år
Rasmus 2,5år
Sandra 1,5år

Translate

Gästbok/Guestbook

Kategorier

Våra länkar

Följ oss via bloglovin

bloglovin

Videoklipp

Shabby chic inredning..

Kontakta oss

camilla_em@telia.com

Blogglovin

Blopp.no

Blopp.no

Arkiv

kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Våra besökare från alla länder...

free counters

Länk märken

Blogg Topplista Bloggparaden Personligt Bes\'f6kstoppen} Webbkatalogen
Personligt Personligt
toppblogg.se Fotobloggar Bloggar av mammor och gravida http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15.jpg blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards