Från gravid 17 åring till 33 år & 10 barnsmamma

Alla inlägg under oktober 2010

Av Camilla - 31 oktober 2010 18:33

jo Ela höll ju visst på att elda ner huset för oss för nåra dagar sen..


hon stoppade in Cecilias mobiltelefon i micron och satte på

när jag kom ut i köket så öste det bara ut rök ur luckan o när jag öppnade den så bubblade hela mobilen o fyy vad det luktade,fick öppna fönstrerna..  


så nu lånar hon min mobil..jag fick, tills hon får en ny..

o jag fick Robbans..  

Av Camilla - 31 oktober 2010 18:17

Tycker denna dag går sååå himla sakta...

vet inte varför ..har gjort massor..

tvättat flera maskiner..fixat disken flera gånger hängt tvätt..

plockat och städat,inte för att det syns nu    



Ica är jätte trött redan men får vänta med att sova lite,det blir för tidigt annars..


Ela är typ överallt..

hon har lekt med både vatten schampo och toalett vattnet + mycket mer..  


Nu ska jag hänga sista tvätten,sen får det inte plats mer..

sen ska alla barn som är hemma duscha o bada..

Ebba och Mathias sover hos Elin och Tobias..andra natten i rad nu,,

så kul måste dom ju ha   


Jag har haft huvudvärk hela dagen och tagit både treo och panodil men det går inte över..

hoppas det är bättre imorgon..


bye så länge

Av Camilla - 25 oktober 2010 13:47

Måndag idag..ny vecka..


Idag var det fotografering på dagis,som vi sett fram emot länge.

Ringde till dagis imorse o förklarade läget att vi inte vet om det är magsjukan eller inte..

Så dom lät Cilinne och Mikaela komma di först så Cilinne åtminstonde fick vara med på gruppbilden ,när det endå är sista året hoon går på dagis,skul att ha kort på sina kompisar då..


Mikaela fick oxå vara med o ta kort  så det gick jättebra..


Erika och Robin kunde komma vid 14 om det var lungt här hemma..o inga mer spyor..


Nu har både Robin och Erika somnat o jag vill inte väcka dom  så vi väntar med korten denna gång på dom..

fotografen kommer tillbaka i november och då ska vi dit o ta ..  


Erika har inte spytt något mer sen igår när hon spydde o endå har hon ätit mat o välling even druckit en massa saft..

en knepig magsjuka denna gång kanske..


Nu har jag tvättat o hängt 3 maskiner och fler är på gång..


Cecilia har inte kommit hem från skolan,

Mathias är hos sin kompis Max,samma med Ebba hon är hon en ny kompis hon inte lekt med så mycket..  kul med nya..


Snart ska vi handla lite mat så det räcker hela veckan då Robban jobbar,

så slipper jag gå med barnen om dom blir sjuka....

Sen blir det nog stor (månads)handling i slutet av veckan..kul..  


Nu ska Cilinne fila mina fötter ..  

Av Camilla - 24 oktober 2010 20:43

Idag har jag o Cecilia vikt en massa tvätt..och sorterat in allt i högar..

Dom stora har tagit sina högar  så nu är det bara min o Robbans + dom små kvar..men det får vänta en lite stund..


Alla barnen är ny duschade ifall det bli att gå till dagis imorgon..

Skolbarnen går ju förståss..


Erika åt middag som vanligt igår och drack även välling i går kväll,spydde ingenting.

Frukosten gick ner oxå utan problem imorse,men sen när hon ätit lunch som Cecilia gjort så kom det upp igen..inte mycket men det kom,så jag har ingen aning vad det här är för nått..

sen låg hon däckad med mag kramper ganska länge.

o det gjorde verkligen ont stackarn + att hon fick feber oxå..


magsjukan?

då borde man väll inte kunna äta alls?

tycker man.

det har barnen inte kunnat vid dom andra magsjukorna iallafall..det har kommit upp igen bara dom druckit..


Får se nu om det blir någon fotografering på dagis imorgon..det beror helt på hur Erika mår,

vill ju inte riskera nått annat barn helle..så det är svårt..


får se hur det går inatt..  

Av Camilla - 23 oktober 2010 18:48

Idag har varit en seg dag..


tvättat o plockat här hemma..men är såå seg..

orkar inte såå mycket..


När man minst anar det så spyr Erika 2 gånger över golvet vid soffan..

UURRKK.jag gillar inte spyor..

men det är bara att torka upp allt..


  


NEEEJJ vi får inte få magsjukan nu.

dagisbarnen + Robin ska fotas på måndag..oo jag vill gärna att dom tar kort..

nu när hon vilat en stund så verkar hon bra igen..


hoppas hoppas att det bara var något tillfälligt...

Av Camilla - 21 oktober 2010 13:13

Vaknade upp till -13 grader  nu på morgonen..huua vad kallt..


Det var bara att dra på alla minsta deras vinteroveraller o mössor o bege sig till frisören som dom hade tid hos på morgoneen ..kl 08:30..

Cilinne började klippa sig och Erika kom efter..sen fick Robban komma med Mikaela när dom 2 första var klara för att det inte skulle bli så lång väntan för henne..

Det gick himla bra hon var lite rörlig som barn e så vi tog bara luggen på henne o lite på sidorna så får vi gå dit en annan gång igen sen ..

hon var såå duktig endå som satt så pass still i pappas knä    medans frisören klippte....

Erika och Cilinne är jättenöjda med sina hår så det är jättekul..


På måndag tar dom kort på dagis så då är dom fina i håret..

Skolan här i särna tog kort igår och dom på idre tar idag..

Dom stora barnen klippte sig i förra veckan så dom var redan klara..



Ska se om jag kan få med dom på ett kort senare*fniss*


Sen ska vi se om vi ska ta syskonkort oxå som vi gjorde förra året,det beror helt på om alla får plats   ,vi ska höra med fotografen på morgonen för om det går bra så åker vi dit igen när det är dags för syskonkorten....


nu ska jag hänga lite tvätt medans Mikaela sover..



Av Camilla - 20 oktober 2010 22:34

Här kommer bilderna på bebis..

Fick fota dom med mobilen så det vart lite suddigt..


  


     


Av Camilla - 20 oktober 2010 15:46

Nu är jag hemma igen..

Allt gick jättebra och såg bra ut..

Nytt Bf vart 20 mars   


Förmodligen en liten flicka därinne   


Ska köpa detta test igen som jag köpte sist..

Då stämde det på en pojke så nu får vi se om det visar på en tjej..

lite skoj att göra..inget som är 100 procent..


  


Här är adressen dit..

det gick tydligen att beställa från sverige nu..

sist köpte jag det från usa..


http://www.intelligender.se/


ska försöka ta kort på ulbilderna så jag kan lägga in dom..

återkommer..  

Tid

Presentation


Här skriver jag om oss.

Camilla 34år,
Robban 42år.

Våra 10 barn.

Cecilia 16år,
Mathias 13år,
Ebba 12år,
Cilinne 6 år,
Erika 7år,
Mikaela 6år,
Robin 5år,
Sophie 4år
Rasmus 2,5år
Sandra 1,5år

Translate

Gästbok/Guestbook

Kategorier

Våra länkar

Följ oss via bloglovin

bloglovin

Videoklipp

Shabby chic inredning..

Kontakta oss

camilla_em@telia.com

Blogglovin

Blopp.no

Blopp.no

Arkiv

kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Våra besökare från alla länder...

free counters

Länk märken

Blogg Topplista Bloggparaden Personligt Bes\'f6kstoppen} Webbkatalogen
Personligt Personligt
toppblogg.se Fotobloggar Bloggar av mammor och gravida http://www.bloggtrafik.nu/banners/80x15.jpg blogglista.se

Skapa flashcards